• Herken je de bovenstaande uitspraak? HR professionals verwachten dat het nog lastiger gaat worden. Hoe zit dat bij jouw organisatie? Zie jij behoud van mensen als hoogste prioriteit? Wij zijn er heilig van overtuigd dat het NU tijd is om met een nieuwe frisse blik naar je medewerkers kijken. Wij geloven dat talent van mensen centraal moet komen staan! Talent of Tekort? Mensen moeten voldoen aan de opgestelde competentieprofielen. Er wordt vooral gekeken welke vaardigheden
  • Tsja … wat is nu het verschil? Doen aan talentmanagement of leiding geven aan talent? Er wordt zoveel gesproken over talentontwikkeling in een organisatie. Begrijpen hoe het werkt is toch echt iets anders dan het daadwerkelijk toepassen en integreren. Leiding geven aan medewerkers die getalenteerd zijn, kan toch echt iets anders zijn dan doen aan talentmanagement. Jij als leidinggevende speelt een cruciale rol in het ontwikkelen van talent. We nemen je mee in de verschillen.
  • Sommige organisaties leggen de nadruk meer op talentontwikkeling en streven ernaar om intern talent te cultiveren en te laten groeien. Andere organisaties richten zich meer op talentwerving, vooral als ze snel willen groeien of als er specifieke vaardigheden of expertise nodig zijn, die niet intern beschikbaar zijn. En hoe werkt dat in jouw organisatie? Talent intern ontwikkelen Talentmanagement spreekt veel organisaties aan, maar in de praktijk blijkt het lastig om hier intern handen en voeten
  • Onze wereld is ingrijpend veranderd en voortdurend in beweging. We weten nooit precies wat ons te wachten staat. De uitdagingen van Volatility (volatiliteit), Uncertainty (onzekerheid), Complexity (complexiteit) en Ambiguity (ambiguïteit) komen in hoog tempo op ons af. Welkom in de VUCA-wereld. Het werk moet dus op een andere manier moet worden ingericht; daar geloven wij heilig in. De arbeidsmarkt van de toekomst vraagt om op een andere manier te kijken naar medewerkers. Kijk jij al
  • Heb jij ook zo’n overvolle agenda en word jij geconfronteerd met deadlines? Dan zou het zo maar kunnen dat je gehaast in gesprekken zit en minder aandacht besteedt aan luisteren. De druk om problemen zo snel mogelijk op te lossen kan het moeilijk maken om ECHT te luisteren naar anderen. Wat is het verschil tussen luisteren en horen? Soms denk jij dat jij echt luistert naar je medewerkers en toch kunnen zij zich niet gehoord
  • Ik merk dat veel organisaties kijken naar wat niet goed gaat bij hun medewerkers. Ze proberen van een vier een zes te maken. Dit maakt medewerkers onzeker, waardoor ze aan zichzelf kunnen twijfelen en het zelfvertrouwen kan dalen. Mijn motto is: als je mensen meer laat doen waar ze van nature goed in zijn, dan kunnen ze daarin excelleren en kun je van iedereen een acht maken. Uit onderzoek blijkt dat nog geen 20% van